REGULAMIN i POLITYKA PRYWATNOŚCI

Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną i Polityka Prywatności dla Użytkowników Systemu Informatycznego i aplikacji o nazwie „Komunikator PLK"

§ 1.
Postanowienia Wstępne

  1. Niniejszy regulamin i polityka prywatności (dalej „Regulamin”) określa warunki i zasady świadczenia usług polegających na przekazywaniu przez Usługodawcę drogą elektroniczną komunikatów pochodzących od osób trzecich (dalej: „Nadawca komunikatów”) i przeznaczonych dla Użytkowników korzystających z usług opisanych w Regulaminie (dalej: „Usługa/Usługi”).
  2. Usługi przeznaczone są dla osób fizycznych, mających zdolność co najmniej do czynności prawnych (w tym dla osób pomiędzy 13-tym a 18-tym rokiem życia), które przez dokonanie rejestracji i zamówienie Usług na zasadach określonych w Regulaminie zawarły z Usługodawcą umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną (dalej: „Użytkownik/Użytkownicy”).
  3. Usługodawcą, świadczącym usługi drogą elektroniczną, jest Samorządowy Informator SMS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą we Wrocławiu, adresem: ul. Tadeusza Gajcego 19, 51-143 Wrocław, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000314727, posiadająca NIP: 8951932664, REGON: 020843579, o kapitale zakładowym w wysokości 50.000 złotych w całości wpłaconym, adres poczty elektronicznej: sekretariat@sisms.pl (dalej: „Usługodawca”).
  4. Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tekst jednolity: Dz.U. 2002 r., z późniejszymi zmianami).

§ 2.
Definicje

  1. Z zastrzeżeniem terminów zdefiniowanych w treści Regulaminu, używanym terminom nadaje się następujące znaczenie:
    1. Aplikacja – oprogramowanie komputerowe (aplikacja mobilna) o nazwie „Komunikator PLK”, udostępniane Użytkownikowi przez Usługodawcę, przeznaczone do instalacji na posiadanym przez Użytkownika Urządzeniu Przenośnym i pozwalające w szczególności na odbieranie przez Użytkownika Komunikatów w formie Wiadomości SMS Cloud oraz na ich wysyłanie do Nadawcy komunikatów;
    2. Nadawca komunikatów – PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa, przesyłający Komunikaty do Użytkowników i odbierające Wiadomości SMS i Wiadomości SMS Cloud w ramach Usługi na podstawie odrębnej umowy zawartej z Usługodawcą;
    3. Serwis informacyjny – wyodrębniona tematycznie grupa, subskrybowana przez Użytkownika;
    4. Niepubliczny serwis informacyjny – Serwis informacyjny, którego subskrypcja następuje za pośrednictwem Nadawcy komunikatów, po udzieleniu przez Użytkownika zgody na taką subskrypcję na piśmie;
    5. Kanał komunikacji – wybrany przez Użytkownika sposób otrzymywania Komunikatów i wysyłania Wiadomości SMS lub Wiadomości SMS Cloud lub Wiadomości e-mail;
    6. Kod SMS – ciąg znaków alfanumerycznych umożliwiający Użytkownikowi wydanie określonej dyspozycji odnoszącej się do Usługi przez ich przesłanie na Numer dostępowy Nadawcy komunikatów za pomocą Wiadomości SMS;
    7. Komunikat – Wiadomość SMS lub Wiadomość SMS Cloud lub Wiadomość e-mail, pochodząca od Nadawcy komunikatów i przesłana do Użytkownika w ramach Usługi;
    8. Numer dostępowy Nadawcy komunikatów – numer telefonu w publicznej ruchomej sieci telekomunikacyjnej, należący do polskich zasobów numeracji, niebędący numerem o podwyższonej opłacie, przy wykorzystaniu którego możliwe jest przesyłanie komunikatów od Użytkowników do określonego Nadawcy komunikatów;
    9. Serwis WWW - prowadzony przez Nadawcę komunikatów serwis internetowy, zlokalizowany pod adresem https://www.plk-sa.pl
    10. Urządzenie przenośne – urządzenie (smartfon, tablet) znajdujące się w posiadaniu Użytkownika, na którym zainstalowana może zostać Aplikacja, spełniające wymagania określone w § 8;
    11. Usługi – świadczone przez Usługodawcę Usługi, opisane w § 3.1. Regulaminu;
    12. Wiadomość SMS – wiadomość tekstowa przesyłana do i z telefonu komórkowego za pomocą usługi Short Message Service;
    13. Wiadomość SMS Cloud – wiadomość przekazywana pomiędzy Użytkownikiem a Nadawcą komunikatów przy wykorzystaniu Aplikacji oraz transmisji danych w sieci Internet; Wiadomość SMS Cloud może obejmować informacje w postaci tekstowej, plików graficznych, dźwiękowych, multimedialnych lub innych treści.
    14. Wiadomość e-mail – wiadomość przesyłana za pomocą poczty elektronicznej oraz transmisji danych w sieci Internet;

§ 3.
Usługi świadczone drogą elektroniczną

  1. Świadczone przez Usługodawcę Usługi obejmują:
    1. Usługi podstawowe, polegające na przekazywaniu za pomocą wybranego przez Użytkownika Kanału komunikacji Komunikatów zamieszczanych w ramach danego Serwisu informacyjnego przez Nadawcę komunikatów;
    2. Usługi dodatkowe, polegające na przesyłaniu określonych treści (między innymi zgłoszeń Użytkowników) przez Użytkownika do Nadawcy komunikatów za pomocą Wiadomości SMS Cloud lub Wiadomości e-mail lub Wiadomości SMS przesłanych na Numer dostępowy SISMS lub Numer dostępowy Nadawcy komunikatów, jeżeli Usługa taka zostanie uruchomiona w odniesieniu do Nadawcy komunikatów.
  2. Usługi, o których mowa powyżej świadczone są dla Użytkowników, którzy dokonają rejestracji na zasadach określonych w § 4 Regulaminu.
  3. Szczegółowe informacje o dostępności Usług oraz Serwisów informacyjnych określonych przez Nadawcę komunikatów dostępne są w Serwisie WWW dla wszystkich osób odwiedzających Serwis WWW. Dostęp do informacji o dostępności Usług nie wymaga uprzedniej rejestracji.
  4. Usługi na rzecz Użytkowników świadczone są przez Usługodawcę nieodpłatnie, z zastrzeżeniem pkt. 5 poniżej. Usługodawca informuje również, że w ramach Usługi do Użytkowników nie są przesyłane Wiadomości SMS których otrzymanie przez Użytkownika wiązałoby się z naliczeniem opłaty (SMS MT).
    2 Treść Regulaminu jest objęta ochroną ustawy z dnia 04 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Dopuszcza się wykorzystywanie Regulaminu na potrzeby świadczenia Usług dla Użytkowników lub na podstawie bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. Nie jest dopuszczalne wykorzystanie treści Regulaminu niezgodnie z powyższym, w szczególności dla świadczenia konkurencyjnych usług. Naruszenie ww. warunków uprawnia SISMS Sp. z o.o. do skorzystania z uprawnień wynikających z przepisów prawa, w tym ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
  5. Usługodawca informuje, że w związku z transmisją danych w sieci Internet oraz przesyłaniem Wiadomości SMS na Numer dostępowy SISMS lub Numer dostępowy Nadawcy komunikatów, Użytkownika mogą obciążać opłaty zgodnie z taryfą operatora telekomunikacyjnego, z usług którego korzysta Użytkownik. Usługodawca informuje, że korzystanie z Numeru dostępowego SISMS, Numeru dostępowego Nadawcy komunikatów oraz innych środków porozumiewania się na odległość udostępnionych dla potrzeb kontaktu z Użytkownikami, nie wiąże się z podwyższoną opłatą, przekraczającą opłaty stosowane zwykle za korzystanie z tego środka porozumiewania się.

§ 4.
Rejestracja w Usłudze

  1. Rejestracja w Usłudze dokonywana jest po wypełnieniu formularza udostępnionego przez Nadawcę komunikatów i wybór Kanału komunikacji tj. sposobu otrzymywania Komunikatów i wysyłania Wiadomości SMS lub Wiadomości SMS Cloud lub Wiadomości e-mail. Użytkownik zobowiązany jest do potwierdzenia zapoznania się z niniejszym Regulaminem i jego akceptację. Nadawca komunikatów udostępnia Regulamin Użytkownikowi w wersji papierowej lub elektronicznej w formie pliku PDF oraz w sposób wskazany w § 14.1. Regulaminu.
  2. W celu korzystania z Usługi za pomocą Aplikacji Użytkownik powinien:
    1. zapoznać się z klauzulą informacyjną i wypełnić formularz udostępniony przez Nadawcę komunikatów, w tym wpisać numer telefonu komórkowego będącego w posiadaniu Użytkownika;
    2. pobrać Aplikację „Komunikator PLK” ze sklepu internetowego Google Play lub Apple AppStore;
    3. zainstalować Aplikację na Urządzeniu Przenośnym Użytkownika, postępując zgodnie ze wskazówkami wyświetlanymi po uruchomieniu procesu instalacji lub podawanymi przez sklep internetowy Google Play lub Apple AppStore;
    4. zapoznać się z Regulaminem dostępnym dla Użytkownika w sposób wskazany w pkt. 1 powyżej i w $sect 14.1. Regulaminu;
    5. zaakceptować zasady świadczenia Usług określone w Regulaminie.;
    6. podać w Aplikacji prawidłowy numer telefonu komórkowego w celu weryfikacji prawidłowej rejestracji Użytkownika;
    7. w przypadku pozytywnej autoryzacji numeru telefonu Użytkownik otrzyma kod, który powinien wprowadzić w Aplikacji;
  3. Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną jest zawarta z chwilą wypełnienia formularza udostępnionego przez Nadawcę komunikatów i zaakceptowania przez Użytkownika zasad świadczenia Usług określonych w Regulaminie.
  4. Usługodawca informuje, że obsługuje wyłącznie numery telefonów komórkowych należące do polskiej strefy numeracyjnej (+48).
  5. Korzystanie z Usług za pomocą Aplikacji możliwe jest wyłącznie po wpisaniu w Aplikacji numeru telefonu Użytkownika i jego weryfikacji przez System Informatyczny w celu potwierdzenia prawidłowej rejestracji Użytkownika.
  6. Informacje o ewentualnych Numerach dostępowych udostępniane są w Serwisie WWW.
  7. W celu rejestracji w Usłudze i wyboru jako Kanału kontaktu Wiadomości SMS lub Wiadomości e-mail Użytkownik podaje dane osobowe w formularzu udostępnionym przez Nadawcę komunikatów, które następnie wprowadzane są do systemu informatycznego przez Nadawcę komunikatów i służą do realizacji Usługi.
  8. Osoby ograniczone w zdolności do czynności prawnych mogą dokonać rejestracji w Usłudze i korzystać z Usług świadczonych przez Usługodawcę za zgodą swojego przedstawiciela ustawowego.

§ 5.
Korzystanie z Usług

  1. W ramach korzystania z Usług Użytkownik otrzymywać będzie Komunikaty kierowane (przeznaczone) dla danego Serwisu informacyjnego, subskrybowanego przez Użytkownika za pomocą formularza udostępnionego przez Nadawcę komunikatów.
  2. Subskrypcji Niepublicznego serwisu informacyjnego dla danego Użytkownika dokonuje Nadawca komunikatów po otrzymaniu pisemnej zgody Użytkownika. Zasady dostępności Niepublicznych serwisów informacyjnych określa Nadawca Komunikatów w odniesieniu do własnych Niepublicznych serwisów informacyjnych.
  3. Użytkownik może dokonać subskrypcji lub wycofać się z subskrypcji danego Serwisu informacyjnego w każdym czasie za pomocą formularza udostępnionego przez Nadawcę komunikatów. Wycofanie subskrypcji jednego Serwisu informacyjnego nie wpływa na subskrypcje pozostałych Serwisów informacyjnych.Użytkownik może dokonać subskrypcji lub wycofać się z subskrypcji danego Serwisu informacyjnego w każdym czasie za pomocą formularza udostępnionego przez Nadawcę komunikatów. Wycofanie subskrypcji jednego Serwisu informacyjnego nie wpływa na subskrypcje pozostałych Serwisów informacyjnych.
  4. Komunikaty pochodzące od Nadawcy komunikatów, przekazywane Użytkownikowi w ramach Usług, dotyczą tematyki określonej przez Nadawcę komunikatów.
  5. W przypadku wyboru jako Kanału kontaktu Wiadomości SMS Cloud, Użytkownik może przesyłać Wiadomości SMS Cloud do Nadawcy komunikatów, na zlecenie którego utworzony został Serwis informacyjny subskrybowany przez Użytkownika. Wiadomości SMS Cloud przesyłane przez Użytkownika do Nadawcy komunikatów w ramach Usług mogą dotyczyć wyłącznie tematyki zgodnej z charakterem subskrybowanego Serwisu informacyjnego lub innej tematyki, określonej przez tego Nadawcę komunikatów. Wiadomości SMS Cloud przesyłane przez Użytkownika nie mogą stanowić reklamy, oferty handlowej lub informacji handlowej Użytkownika lub podmiotu trzeciego, ani w inny sposób naruszać postanowień § 6 Regulaminu.
  6. Usługodawca informuje, że o liczbie i treści Serwisów informacyjnych decyduje Nadawca komunikatów. W związku z powyższym subskrypcja danego Serwisu informacyjnego ulega zakończeniu z chwilą wygaśnięcia zobowiązań wynikających z umowy, zawartej przez Usługodawcę z Nadawcą komunikatów, lub usunięcia danego Serwisu informacyjnego na żądanie Nadawcy komunikatów. Informacja o planowanym usunięciu Serwisu informacyjnego, w szczególności ze względu na wygaśnięcie umowy pomiędzy Nadawcą komunikatów a Usługodawcą, będzie zamieszczona w tym Serwisie informacyjnym przez Nadawcę komunikatów z odpowiednim wyprzedzeniem lub Usługodawcę działającego na zlecenie Nadawcy komunikatów.
  7. Usługodawca informuje, że z chwilą zakończenia subskrypcji danego Serwisu informacyjnego, przestaje być również możliwe przesyłanie przez Użytkownika wiadomości do takiego Nadawcy komunikatów Wiadomości SMS Cloud lub Wiadomości SMS w ramach tegoż Serwisu informacyjnego.
  8. W ramach świadczonych Usług Usługodawca nie tworzy, nie weryfikuje, nie modyfikuje ani w żaden inny sposób nie wpływa na Komunikaty pochodzące od Nadawcy komunikatów lub Wiadomości SMS Cloud lub Wiadomości SMS przesyłane przez Użytkowników. Usługodawca nie wybiera, ani nie ma wpływu na wybór Użytkowników, którym w ramach świadczonych Usług przesłany zostanie określony Komunikat.
  9. Usługodawca może również przesyłać własne Komunikaty, udostępniać Serwisy informacyjne dotyczące Usług lub przesyłać we własnym imieniu Komunikaty do Serwisów informacyjnych utworzonych przez Nadawców komunikatów. Takie Serwisy informacyjne lub Komunikaty będą wyraźnie oznaczone jako pochodzące od Usługodawcy. W takim przypadku postanowienia Regulaminu odnoszące się do Nadawców komunikatów stosuje się odpowiednio do Usługodawcy.

§ 6.
Zakaz przesyłania treści bezprawnych

  1. Niedozwolone jest dostarczanie przez Użytkownika w ramach korzystania z Usług w tym w ramach Wiadomości SMS Cloud lub Wiadomości SMS, treści o charakterze bezprawnym, stanowiących naruszenie bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa lub dobrych obyczajów, w szczególności:
    1. obscenicznych lub wulgarnych,
    2. nawołujących do nienawiści, w szczególności ze względu na rasę, płeć, narodowość, przynależność państwową, orientację seksualną,
    3. obrażające uczucia religijne lub bezwyznaniowość,
    4. propagujących ideologie totalitarne, w szczególności narodowego socjalizmu lub komunizmu, oraz kwestionujące fakty historyczne,
    5. godzących w dobra osobiste jakichkolwiek osób trzecich,
    6. naruszających prawa własności intelektualnej osób trzecich, w tym prawa do znaku towarowego lub innych oznaczeń odróżniających oraz prawa autorskie lub prawa pokrewne,
    7. promujących, zachęcających lub instruujących w zakresie działań przestępczych,
    8. spreparowanych w sposób mogący stanowić zagrożenie dla prawidłowego funkcjonowania systemu informatycznego Usługodawcy lub innych Użytkowników.
  2. Użytkownik, który poweźmie wiadomość, że jakakolwiek treść udostępniona za pośrednictwem Usług jest niezgodna z prawem lub Regulaminem, może zgłosić ten fakt Usługodawcy na adres poczty elektronicznej cok@sisms.pl, przeznaczonej do zgłaszania naruszeń.
  3. W przypadku otrzymania urzędowego zawiadomienia lub uzyskania wiarygodnej wiadomości o bezprawnym charakterze treści, udostępnianych za pośrednictwem Usług, Usługodawca jest uprawniony do uniemożliwienia dostępu do tych treści. W przypadku uzyskania wiarygodnej wiadomości o bezprawnym charakterze treści dostarczonych przez Użytkownika, o których mowa powyżej, Usługodawca niezwłocznie zawiadomi Użytkownika – za pomocą dostępnego kanału kontaktu – o zamiarze uniemożliwienia dostępu do tych treści.

§ 7.
Dane osobowe I Polityka Prywatności

  1. Niniejsza Polityka Prywatności ma zastosowanie do danych osobowych osób fizycznych, które przez dokonanie rejestracji za pomocą formularza udostępnionego przez Nadawcę i zamówienie usług na zasadach określonych w Regulaminie zawarły z SISMS sp. z o.o. umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną (Użytkownicy).
  2. Wszystkie pojęcia, pisane z wielkiej litery, przyjmują znaczenie nadane im w Regulaminie.
  3. Administratorem danych osobowych Użytkowników jest PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa, będący Nadawcą komunikatów, do którego usług zasubskrybował się dany Użytkownik.
  4. Administrator danych osobowych przetwarza dane osobowe Użytkowników w oparciu o przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
  5. Dane Użytkownika do systemu są wprowadzane przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. po zapoznaniu się Użytkownika z informacjami dotyczącymi przetwarzania jego danych.
  6. Dane są przetwarzane w systemie do realizacji celów określonych w niniejszym Regulaminie oraz w celach określonych przez Administratora danych osobowych.
  7. Przetwarzanie danych osobowych w Komunikatorze PLK może obejmować następujące kategorie danych; imię, nazwisko, numer telefonu, e-mail, miejsce pracy, stanowisko służbowe, dane dotyczące ustawień i działań użytkownika w systemie informatycznym (daty, czas, treść komunikatów).
  8. Administrator danych osobowych informuje Użytkownika o danych kontaktowych administratora danych osobowych i Inspektora Ochrony Danych (jeżeli został powołany, np. e-mail i telefon).
  9. Dane osobowe Użytkownika są przetwarzane na podstawie przepisów art. 6 ust 1 lit. a- f Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych. Dokładne podstawy przetwarzania danych określi Administrator danych osobowych w klauzulach informacyjnych dostarczanych Użytkownikowi przy rejestracji.
  10. Administrator danych osobowych dostarcza klauzulę informacyjną Użytkownikom, która spełnia wymagania art. 13 lub art. 14 Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych oraz pobiera wymagane zgody dotyczące przetwarzania danych samodzielnie w wersji papierowej lub elektronicznej w momencie rejestracji Użytkownika do Niepublicznego serwisu informacyjnego.
  11. Dane Użytkowników zostały powierzone firmie: Samorządowy Informator SMS Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (adres: ul. Tadeusza Gajcego 19, 51-143 Wrocław), wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru pod numerem: 0000314727, dokumentacja spółki przechowywana przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, NIP: 8951932664 oraz REGON: 020843579, kapitał zakładowy 50.000 zł, adres poczty elektronicznej: cok@sisms.pl (dalej: SISMS), która przetwarza dane na zlecenie Administrator danych osobowych i jest na podstawie zawartych mów zobowiązana do ich należytego zabezpieczenia.
  12. SISMS przetwarza dane osobowe Użytkowników w zakresie niezbędnym do świadczenie Usługi zgodnie z Regulaminem i umowami zawartymi z Administratorem danych osobowych.
  13. SISMS nie przekazuje danych osobowych Użytkowników do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
  14. Użytkownik ma prawo do:
    1. dostępu do treści swoich danych osobowych, prawo ich poprawiania, uzupełniania;
    2. żądania ograniczenia lub zaprzestania ich przetwarzania danych i ich usunięcia;
    3. wniesienia sprzeciwu wobec przenoszenia danych;
    4. w przypadku przetwarzania danych na podstawie zgody, ma prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody na przetwarzanie danych (art. 6 ust. 1 lit. a) Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych;
    5. sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych oraz do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych do celów marketingowych lub wobec przekazywania ich innemu administratorowi danych;
  15. W przypadku usunięcia danych lub/i odinstalowania Aplikacji warunkujących korzystanie z Komunikatora PLK oraz usług oferowanych w jego ramach, Użytkownik traci możliwość korzystania z tych usług.
  16. Administrator danych osobowych zastrzega sobie prawo ujawnienia wybranych informacji dotyczących Użytkowników właściwym organom bądź osobom trzecim, które zgłoszą żądanie udzielenia takich informacji, w oparciu o odpowiednią podstawę prawną oraz zgodnie z przepisami obowiązującego prawa.
  17. Dane Użytkowników nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
  18. Dane osobowe Użytkowników są przechowywane w bazie danych, w której zastosowano środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych zgodne z wymaganiami określonymi w przepisach o ochronie danych osobowych.

§ 8.
Warunki techniczne i zagrożenia związane z korzystaniem z Usług

  1. Korzystanie z Usługi w Kanale komunikacji obejmującym przesyłanie Wiadomości SMS wymaga posiadania telefonu komórkowego wraz z aktywną kartą SIM umożliwiającą wysyłanie i odbieranie Wiadomości SMS za pomocą numeru należącego do polskich zasobów numeracji (+48).
  2. Korzystanie z Aplikacji wymaga Urządzenia przenośnego z dostępem do sieci Internet, wyposażonego w zgodny system operacyjny Android lub iOS. Informacje o zgodnych wersjach systemów Android oraz iOS udostępniane są wraz z Aplikacją w internetowych sklepach z aplikacjami Google Play i Apple AppStore.
  3. Usługodawca informuje, że rozpowszechnia Aplikację wyłącznie przez jej udostępnienie w internetowych sklepach z aplikacjami Google Play i Apple AppStore. Usługodawca informuje, że korzystanie z Aplikacji pobranej z innego źródła wiąże się z ryzykiem naruszenia jego integralności oraz połączenia ze szkodliwym oprogramowaniem, co stanowi zagrożenie dla bezpieczeństwa Urządzenia przenośnego Użytkownika i przechowywanych w nim danych.
  4. Z zastrzeżeniem postanowienia ustępu poprzedzającego, korzystanie z Aplikacji i pozostałych Usług nie zwiększa zagrożeń dla bezpieczeństwa Urządzenia przenośnego, którym posługuje się Użytkownik. Jednakże Usługodawca informuje, że dane przesyłane od i do Użytkownika mogą nie być szyfrowane oraz – za wyjątkiem danych osobowych, podawanych w czasie rejestracji zgodnie z § 4 – są przeznaczone do rozpowszechniania wśród innych Użytkowników Usługi. Usługodawca zaleca nieprzesyłanie za pomocą Usługi Aplikacji jakichkolwiek identyfikatorów, haseł dostępu lub innych informacji, których ujawnienie do wiadomości publicznej mogłoby stanowić zagrożenie dla prywatności Użytkownika lub osób trzecich.
  5. Usługodawca informuje o następujących parametrach technicznych świadczonej Usługi:
    1. maksymalna wielkość tekstu w Wiadomości SMS Cloud: 10 kB;
    2. maksymalna wielkość pojedynczego pliku multimedialnego, graficznego lub dźwiękowego, a także ankiet stanowiących załącznik do Wiadomości SMS Cloud: 10 MB;
    3. maksymalny okres przechowywania tekstowych Wiadomości SMS Cloud wysłanych przez Nadawcę komunikatów do Użytkownika: 13 miesięcy;
    4. maksymalny okres przechowywania tekstowych Wiadomości SMS Cloud wysłanych przez Użytkownika do Nadawcy komunikatów: 60 dni;
    5. maksymalny okres przechowywania plików graficznych, dźwiękowych, multimedialnych oraz ankiet przesyłanych w Wiadomości SMS Cloud przez Nadawcę komunikatów i Użytkownika: 60 dni;
    6. maksymalna przestrzeń dyskowa do archiwizacji Komunikatów i Wiadomości SMS Cloud w postaci plików graficznych, dźwiękowych, multimedialnych oraz ankiet przesyłanych w Wiadomości SMS Cloud w ramach wszystkich Serwisów informacyjnych założonych dla danego Nadawcy komunikatów: 1 GB.
  6. Usługodawca informuje, że w przypadku przekazania przez Nadawcę komunikatów do przesłania do Serwisu informacyjnego Wiadomości SMS Cloud przekraczającej wartości opisane powyżej (tj. w razie przekroczenia dopuszczalnej wielkości wiadomości/pliku), Wiadomość taka nie zostanie przesłana do Użytkownika, a Użytkownik nie będzie mógł zapoznać się z taką Wiadomością.
  7. Usługodawca informuje, że w przypadku przesłania przez Użytkownika do Nadawcy komunikatów Wiadomości SMS Cloud przekraczającej wartości opisane powyżej (tj. w razie przekroczenia dopuszczalnej wielkości wiadomości/pliku), Wiadomość taka nie zostanie przesłana do Nadawcy komunikatów, a Nadawca komunikatów nie będzie mógł zapoznać się z taką Wiadomością.
  8. Usługodawca informuje, że po upływie terminów o których mowa odpowiednio w ust. 6 pkt 5.3, 5.4 i 5.5 powyżej, liczonych od chwili przesłania takiej Wiadomości SMS Cloud, Użytkownik traci możliwość przeglądania takiej Wiadomości (tj. po upływie okresu opisanego w ust. 6 pkt 5.3 lub 5.4 powyżej, wiadomość tekstowa zostaje usunięta z Aplikacji, a po upływie okresu opisanego w ust. 6 pkt 5.5 powyżej, Użytkownik traci możliwość przeglądania plików graficznych, dźwiękowych, multimedialnych przechowywanych na serwerze Usługodawcy).
  9. Usługodawca informuje, iż w przypadku przekroczenia opisanej w ust. 6 pkt 5.6 powyżej przestrzeni dyskowej, służącej do przechowywania Komunikatów wysyłanych przez Nadawcę komunikatów oraz wiadomości wysłanych przez Użytkownika do Nadawcy komunikatów Wiadomości SMS Cloud, Użytkownik nie będzie otrzymywał dalszych Wiadomości SMS Cloud zawierających multimedia, ani też nie będzie mógł wysyłać wiadomości do Nadawcy komunikatów, do czasu usunięcia lub zarchiwizowania przechowywanych Komunikatów i otrzymanych Wiadomości SMS Cloud przez Nadawcę komunikatów.
  10. Usługodawca zobowiązuje się do umożliwienia korzystania z Usług w wymiarze nie mniejszym niż 363 dni w ciągu roku. Usługodawca uprawniony jest ponadto do wprowadzenia planowanej przerwy technicznej w świadczeniu Usług Aplikacji, w wymiarze nieprzekraczającym jednorazowo 26 godzin w przypadku konieczności przeprowadzenia prac konfiguracyjnych lub konserwacyjnych. Usługodawca powiadomi Użytkowników o takiej przerwie technicznej z odpowiednim wyprzedzeniem, poprzez przesłanie stosownego Komunikatu w Aplikacji.

§ 9.
Własność intelektualna

  1. Aplikacja stanowi przedmiot autorskich praw majątkowych Usługodawcy. Z chwilą zapisania Aplikacji na Urządzeniu przenośnym Użytkownika, Usługodawca udziela Użytkownikowi niewyłącznej licencji na korzystanie z Aplikacji, obejmującej zwielokrotnianie Aplikacji w związku z jej pobraniem na Urządzenie przenośne oraz instalacją i uruchamianiem na Urządzaniu przenośnym. Użytkownik może zainstalować Aplikację na dowolnej liczbie Urządzeń przenośnych, które posiada, przy czym na jednym Urządzeniu Przenośnym dozwolone jest zainstalowanie tylko jednej kopii Aplikacji. Użytkownik nie jest uprawniony do korzystania z Aplikacji dla celów zarobkowych.
  2. Usługodawca informuje, że treści przesłane przez Użytkownika za pomocą Wiadomości SMS Cloud lub Wiadomości SMS mogą być udostępnione innym Użytkownikom przez Nadawcę treści lub Usługodawcę, w szczególności przez ich przesłanie do innych subskrybentów Serwisu informacyjnego lub wyświetlenie w Serwisie WWW. Jeżeli Użytkownik nie jest uprawniony do rozpowszechniania tych treści, w szczególności treści stanowią utwór chroniony prawem autorskim, co do którego autorskie prawa majątkowe przysługują osobom trzecim, lub nie godzi się na ich rozpowszechnianie w sposób wskazany powyżej, powinien powstrzymać się od ich przesyłania za pomocą Wiadomości SMS Cloud lub Wiadomości SMS.
  3. Usługodawca informuje ponadto, że treści przesłane przez Użytkownika za pomocą Wiadomości SMS Cloud lub Wiadomości SMS są zwielokrotniane przez Usługodawcę, co stanowi część procesu technicznego niezbędnego dla dokonania transmisji pomiędzy Użytkownikiem a Nadawcą komunikatów lub pomiędzy Użytkownikiem a innymi Użytkownikami.

§ 10.
Okres obowiązywania i rezygnacja z Usług

  1. Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną zawierana jest na czas nieoznaczony.
  2. Użytkownik może zrezygnować z Usług w całości lub w części w każdym czasie. Minimalny czas trwania zobowiązań Użytkownika nie jest określony, a Użytkownik nie jest zobowiązany do korzystania z Usług przez jakikolwiek okres. Z tytułu rezygnacji z korzystania z Usług nie są pobierane od Użytkownika jakiekolwiek opłaty.
  3. Użytkownik może zrezygnować z Usług:
    1. Wiadomości SMS Cloud poprzez Aplikację, za pomocą wbudowanej funkcjonalności Aplikacji;
    2. Wiadomości SMS, przez wypełnienie elektronicznego formularza udostępnionego przez Nadawcę komunikatów;
    3. Wiadomości e-mail, przez kliknięcie linku w stopce Wiadomości e-mail umożliwiającego wybór Niepublicznych serwisów, z których Użytkownik może wyrejestrować się.
  4. W celu rezygnacji z korzystania z Usług za pomocą Aplikacji Użytkownik powinien:
    1. przejść do Ustawień w Aplikacji i nacisnąć przycisk „Wyrejestruj”;
    2. usunąć Aplikację z Urządzenia przenośnego Użytkownika.
  5. Usługodawca informuje, że w przypadku Użytkowników, którzy w Aplikacji zarejestrowali swój numer telefonu komórkowego samo odinstalowanie przez Użytkownika Aplikacji nie powoduje rezygnacji z Usług i wypowiedzenia umowy. W przypadku dokonania przez Użytkownika ponownej instalacji Aplikacji na tym samym Urządzeniu Przenośnym oraz podaniu tego samego numeru telefonu w Aplikacji, odnośnie którego dokonana była uprzednia rejestracja, rejestracja powoduje jedynie potwierdzenie warunków dotychczas obowiązującej umowy, a nie prowadzi do zawarcia kolejnej Umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną.
  6. Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną ulega rozwiązaniu w terminie 14 dni od daty otrzymania przez Usługodawcę informacji o rezygnacji z Usługi przez Użytkownika. Usługodawca zaprzestanie przesyłania Komunikatów pochodzących od Nadawcy komunikatów niezwłocznie po otrzymaniu takiej rezygnacji, w każdym przypadku w terminie nie dłuższym niż 14 dni.

§ 11.
Odstąpienie od umowy

  1. Zgodnie z obowiązującym prawem Użytkownikowi będącemu konsumentem przysługuje prawo do odstąpienia bez podania jakichkolwiek przyczyn od umowy zawartej na odległość, mającej za przedmiot Usługi, w terminie 14 dni od daty jej zawarcia.
  2. W celu wykonania uprawnienia, o którym mowa powyżej, Użytkownik powinien poinformować Usługodawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy. Za poinformowanie o takiej decyzji uważana jest rezygnacja z Usług w jakikolwiek sposób opisany w § 10 Regulaminu, dokonana w okresie wskazanym w ustępie poprzedzającym.
  3. Użytkownik może również odstąpić od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia przekazanego z wykorzystaniem danych kontaktowych Usługodawcy, wskazanych w Regulaminie oraz w Serwisie WWW, na przykład wysyłając stosowne oświadczenie listownie lub pocztą elektroniczną cok@sisms.pl.
  4. W celu skorzystania z prawa odstąpienia od Umowy Użytkownik może skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy, stanowiącego załącznik do niniejszego Regulaminu. Skorzystanie z tego wzoru nie jest obowiązkowe.
  5. Dla zachowania terminu odstąpienia od umowy, określonego w ust. 1. powyżej, wystarczające jest wysłanie informacji dotyczącej wykonania przysługującego Zamawiającemu uprawnienia do odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
  6. W przypadku otrzymania przez Usługodawcę oświadczenia o odstąpieniu od umowy przez Użytkownika, usunie on przechowywane dane dotyczące Użytkownika i zaprzestanie przesyłania Komunikatów pochodzących od Nadawców komunikatów niezwłocznie, w każdym przypadku w terminie nie dłuższym, niż 14 dni.
  7. Po złożeniu oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Użytkownik powinien samodzielnie usunąć Aplikację z posiadanego Urządzenia przenośnego. Usługodawca informuje, że ze względu na ograniczenia techniczne do czasu usunięcia Aplikacji do Aplikacji mogą być przesyłane Wiadomości SMS Cloud z Serwisów informacyjnych subskrybowanych przez Użytkownika.
  8. Uprawnienie do odstąpienia od Umowy zawartej na odległość nie przysługuje Użytkownikom niebędącym konsumentami.

§ 12.
Reklamacje

  1. Reklamacje związane ze świadczeniem Usług mogą być przesyłane na adres poczty elektronicznej: idd.zmianowy@plk-sa.pl lub pisemnie, na adres Nadawcy Komunikatów (PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Zarządzania Ruchem Kolejowym z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa, z dopiskiem na kopercie „Reklamacja”).
  2. Reklamacje będą rozpatrywane wedle kolejności ich wpływu, nie później jednak niż w terminie do 14 dni od ich otrzymania przez Usługodawcę.
  3. Reklamacje rozpatrywane są na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz postanowień Regulaminu.
  4. Niezwłocznie po rozpatrzeniu reklamacji Usługodawca poinformuje osobę wnoszącą reklamację o sposobie jej rozstrzygnięcia. Informacja zostanie przesłana na adres poczty elektronicznej albo na adres podany w reklamacji (w zależności od sposobu złożenia reklamacji).

§ 13.
Sposoby pozasądowego rozwiązywania sporów

  1. Użytkownik będący konsumentem może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, m.in. w następujący sposób:
    1. zwracając się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, działającego przy Inspekcji Handlowej, z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy;
    2. zwracając się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem, a Usługodawcą.
  2. Użytkownik może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Użytkownikiem a Usługodawcą, zwracając się do powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
  3. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod adresem http://www.uokik.gov.pl.

§ 14.
Pozostałe informacje przeznaczone dla Użytkowników

  1. Regulamin jest udostępniany nieodpłatnie w postaci elektronicznej w ramach Aplikacji i może być przechowywany na Urządzeniu przenośnym Użytkownika. Ponadto Regulamin jest udostępniony nieodpłatnie do pobrania w wersji elektronicznej, w formacie PDF, w Serwisie WWW, w celu umożliwienia Użytkownikom jego przechowywania i odtwarzania w zwykłym toku czynności.
  2. Językiem zawieranych z Usługodawcą umów o świadczenie Usług jest język polski.
  3. Usługodawca informuje, że w związku ze świadczonymi Usługami:
    1. nie stosuje kodeksów etycznych w rozumieniu art. 661 § 2 pkt. 6 Kodeksu cywilnego ani kodeksu dobrych praktyk w rozumieniu przepisów o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym;
    2. nie pobiera od Użytkowników kaucji ani nie żąda udzielenia innych gwarancji finansowych;
    3. nie udziela gwarancji i nie oferuje usług posprzedażnych;
    4. nie dostarcza jakichkolwiek rzeczy lub towarów;
    5. nie stosuje technicznych środków ochrony Aplikacji i Komunikatów przed kopiowaniem lub dostępem bez zezwolenia Usługodawcy.

§ 15.
Postanowienia końcowe

  1. Usługodawca może zmienić Regulamin z ważnej przyczyny, jaką jest:
    1. zmiana przepisów prawa lub ich wykładni przez władze publiczne, mająca bezpośredni wpływ na treść Regulaminu;
    2. nałożenie na Usługodawcę przez organy władzy publicznej określonych obowiązków, mających bezpośredni wpływ na treść Regulaminu;
    3. zmiana zakresu świadczonych Usług;
    4. przeciwdziałanie nadużyciom;
    5. usprawnienie działania Usług lub Aplikacji oraz obsługi Użytkowników;
    6. sprostowanie Regulaminu w celu usunięcia nieścisłości, oczywistych błędów i omyłek pisarskich;
    7. poprawienie ochrony prywatności Użytkowników.
  2. O zmianie Regulaminu Usługodawca powiadamia Użytkowników w następujący sposób:
    1. zamieszczając w Serwisie WWW informację o zmianie Regulaminu oraz zmieniony Regulamin;
    2. wysyłając za pomocą Aplikacji informację o zmianie Regulaminu (dotyczy Użytkowników, którzy zainstalowali Aplikację na Urządzeniu przenośnym);
    3. wysyłając Wiadomość SMS do zarejestrowanych Użytkowników, którzy podali Usługodawcy swój numer telefonu komórkowego, a nie korzystają z innych Kanałów kontaktu.
  3. Zmiana Regulaminu jest skuteczna wobec Użytkowników, którzy:
    1. wyrażą zgodę na zmienioną treść Regulaminu za pomocą Aplikacji i żądają niezwłocznego świadczenia Usług poprzez wybór przycisku „Akceptuję”; Oznacza to, iż w chwili przedstawienia nowej wersji Regulaminu w ramach Aplikacji, Użytkownik może wybrać („kliknąć”) na jeden z następujących, znajdujących się pod treścią zmienionego Regulaminu przycisków: „Akceptuję” albo „Rezygnuję”. Kliknięcie na przycisk „Rezygnuję” powoduje zamknięcie Aplikacji.
    2. nie wyrejestrują się w sposób określony w § 10 niniejszego Regulaminu w terminie do 7 dni od otrzymania informacji o zmianie Regulaminu.
  4. W kwestiach nieuregulowanych w Regulaminie znajdują zastosowanie przepisy prawa powszechnie obowiązującego w Rzeczypospolitej Polskiej, w tym Kodeksu cywilnego, ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta oraz ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
  5. Spory rozpatrywane są przez właściwy sąd powszechny określony według przepisów ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania cywilnego (tekst jednolity: Dz. U. z 1964 r., z późn. zm.).
  6. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 01.09.2018 r.

FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY

(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

Adresat: Samorządowy Informator SMS sp. z o.o. Wrocław, ul. Tadeusz Gajcego 19, 51-143 Wrocław, e-mail: cok@sisms.pl

Ja/My* niniejszym informuję/informujemy* o moim/naszym odstąpieniu od umowy o świadczenie następującej usługi:

.....................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................

- Data zawarcia umowy:

.....................................................................................................................................................

-Imię i nazwisko konsumenta(-ów):

.....................................................................................................................................................

-Adres konsumenta(-ów):

.....................................................................................................................................................

-Numer telefonu konsumenta(-ów):

.....................................................................................................................................................

-Adres e-mail konsumenta(-ów):

.....................................................................................................................................................

-Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej):

.....................................................................................................................................................

-Data:

.....................................................................................................................................................

*Niepotrzebne skreślić.

POUCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY

Prawo odstąpienia od umowy

Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia zawarcia umowy. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas (Samorządowy Informator SMS sp. z o.o. Wrocław, ul. Tadeusza Gajcego 19, 51-143 Wrocław, e-mail: cok@sisms.pl) o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną). Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

Skutki odstąpienia od umowy

W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności (o ile takie płatności były wymagane i zostały dokonane), w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem.

Jeżeli zażądali Państwo rozpoczęcia świadczenia usług przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, a usługi te są odpłatne, zapłacą nam Państwo kwotę proporcjonalną do zakresu świadczeń spełnionych do chwili, w której poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. W przypadku usług nieodpłatnych nie są Państwo zobowiązani do zapłaty nam jakichkolwiek kwot.